BLOGGER TEMPLATES AND Facebook Layouts »

Sunday, August 7, 2011

sale25%....


assalamuailaikum semua..hihihihi dh lame xupdate blog
rasa nak dekat 2blnlah blog ni terbengkalai..hari ni rs rajin lak nak wat n3
tp nak cite ttg pusat pakaian HARI-HARI...
shoping raya tok thn ni ina pegi sini je..save sikitkan
lg pon adik kj kt sini,jd leh la dpt discount..semalam beli nak dekat 200 gak la tu utk bj anak je..ina pny n somi xbeli lg,maybe nak cr kt uptown je,mn th ada yg lawa2 n murah2kan..hihihihi.thn ni xnak over2 sngt bebelanja,
cite pasal discount smlm ina dpt discount 25% dr pusat pakaian ni..dptla 3helai seluar jin n 2 helai suar biasa..bj ina amik dlm 8helai..harga semua 20ringgit keatas..ina ingatkan lebihla dr 2 ratos..ermmm tolak discount jdla..150..haaaaa save x..nak kata suar jin skrg walaupon kat pasar2 pon nak dekat 3o..jd smlm ina dpt discount beli suar jin sehelai 15rggt..jd klu dh3,4 helai ditolak ngan discount wahh mmg murah gile..xrugi ina crkan keje tok adik ina kt HARI2 ni haahahahaha...
nak dipendekkan cerita rs cam nak pegi lagi kt sini.blh dpt discount bnyk2..suke dngn discount yg diberi walau pon tmp tu bkn tmpt mahal2kan...tp ina puasa ati belanja kt sini.beli bnyk dpt murah...hihihi
kla smp disini jela cite ina...

mood:seronok duit yg patot dibelanjakan utk raya ni dpt dikurangkan...
jd bebelanja la secara bersederhana n jng terlalu mengikut nafsu..
assalamuailaikum...

Monday, July 18, 2011

Afgan - PadaMu Kubersujud




Lirik Lagu PadaMu Ku Bersujud – Afgan

Ku menatap dalam kelam
Tiada yang bisa ku lihat
Selain hanya nama-Mu ya Allah

Esok ataukah nanti
Ampuni semua salahku
Lindungi aku dari segala fitnah

Kau tempatku meminta
Kau beriku bahagia
Jadikan aku selamanya
Hamba-Mu yang slalu bertakwa

Ampuniku ya Allah
Yang sering melupakan-Mu
Saat Kau limpahkan karunia-Mu
Dalam sunyi aku bersujud






Detik Terindah by Apit

sungguh indah bila bersama
ku merasa sungguh bahgia
bersyukur pada yang esa
di atas pertemuan ini


ku berjanji akan setia
padamu yang ku kasihi
marilah kita bersama
membentuk cinta abadi


*
dan walau apapun rintangan
melanda
ku harap kitakan tempuhi
bersama
seandainya kau dan ku berjauhan


membina mahligai seindah
permata
yang kita impikan berdua
selamanya
agar kita kecapi bahagia


ku berjanji
akan terima
seadanya dirimu
keinginanku
setia padaku


kemarilah
wahai sayangku
kan ku cium tanganmu
sebagai tanda
kau lah kekasihku


ulang*


ku berjanji akan setia
padamu yang ku kasihi
marilah kita bersama
membentuk cinta abadi


Detik Terindah by Apit

sungguh indah bila bersama
ku merasa sungguh bahgia
bersyukur pada yang esa
di atas pertemuan ini


ku berjanji akan setia
padamu yang ku kasihi
marilah kita bersama
membentuk cinta abadi


*
dan walau apapun rintangan
melanda
ku harap kitakan tempuhi
bersama
seandainya kau dan ku berjauhan


membina mahligai seindah
permata
yang kita impikan berdua
selamanya
agar kita kecapi bahagia


ku berjanji
akan terima
seadanya dirimu
keinginanku
setia padaku


kemarilah
wahai sayangku
kan ku cium tanganmu
sebagai tanda
kau lah kekasihku


ulang*


ku berjanji akan setia
padamu yang ku kasihi
marilah kita bersama
membentuk cinta abadi

Friday, June 10, 2011

yahoo

yahoo esok pagi ina sekeluarga akan betolak ke genting..hihihihi pujuk pny pujuk honey akhirnye temakan gak pujukkan ina...bknnye xpnh pg ,penah tp ari tu pegi xpuas,xdpt main pemainan kt situ..insyaallah esok klu xujan dptla ina main pemainan2 tu smu hihihih xsabar rsnye,anak2 ina pon xsabar gak nak pegi...10 kali menanya bila kite nak pg mama,smp dh xlarat nak jawap soalan dia..apae2 pon doakan kami sekeluarga selamat pegi dan selamat pulang ok..

dan tq kepada honey sbb nak gak bwk kami besiar2,wlwpon kite xbnyk wang,demi kebahagiaan kami honey snggp mengeluarkan wang simpanan yg ada utk kami..ilov u honey hihihhihi nnt kumpul duit lagi k..kali ni ina xmintak mcm2 lagi ok...

Monday, June 6, 2011

menagis kerana boring????

ermm adik2 ina dr kmpg br smp smlm,tp diorg tros pg umah kakak ina yg kt cheras tu,jd pg td adik ina col soh amik dia kt sane bwk pg umah ina,dia soh cik somi tlg pg amik dia,ina dh ckp somi ina kj,dia kt nnt blk kj soh amik.cik somi ni plk bila ina soh amik blk kj nnt dia kt xblh,biarkanla dulu adik2 kt sane nnt ari khamis didtg amik,masalahnye skrg adik ina yg last tu dh menagis2 soh amik dia,ktnye boring dok sane,jd adik ina yg dok ngan ina ni cuti ari ni,ina sohla dia pg amik,alang2 dia nak kuar ngan member2 dia ape salahnye pg amikkan kjp,tu pon dia mls,ktnye kwn2 dia blh bwk pg slyang mall je,tmp lain malas,ina kata bgla duit minyak,seblh2 dia kt kwn dia xnak gak..tu yg pening ni xth nak mtk tlg sp lg amikkan dia,kang ina redah naik moto cik somi xkasi,mmg jauh,tp kesian plk kt diorg.adoh xde mood memikirka diorg ni..ape yg patot ina wat skrg ni?redah naik moto je ke?atau biarkan je dia kt sane smp cik somi ada masa nak amik diorg?ermmmmmm??????????????

SAKIT PEYOT

HAI....assalammuailaikum semua..adohhh sakit betol perot ina ni,tibe2 je dtg meyerang,td ok je,lepas teman cik somi pg mkn teros sakit perot,padahal td xmkn pon masa cik somi tgh mkn,ni dh pukol 1stg mlm perot memulas2 rs mcm nak terbuang pon ye,tp masok dlm bilik air xde ape pon yg kuar,,ermmm mungkin ina nak piyetla ni,tp sll klu nak piyet buah dada yg sakit tp ni perot plk..ermmm,tp xpelah ina masih blh bertahan lagi,mtk2la esok dtg piyet ni,xdelah sakit sngt klu dh dtgkan..tp sakit sngt ni,ha ape gune ada cik somi kt umah klu xleh menghilangkan rs sakit perot nikan?haaaaaaaaa HUBBY tlg ilangkan sakit perot ayang ni hihihihi

Saturday, June 4, 2011


hahahahah ari ni time ina berebot ngan anak nak tgk tb,smp melalak2 ina buat..hahahah padan muka..mana xnye ari2 asyik cite diorg je.ari ni ina dh xpeduli ina nak gak tgk cite ina hahahahah..melalakla smp lebaM xku endahkan janji dpt tgk tb...tgk tu yg kakak dia muka dh masam,adik dia plk td melalak,nmpk je ina nak amik gmbr tros xjd nak melalak.
SORY YE ANAK2 MAMA,ARI NI JELA BG MAMA TGK TB,ESOK2 TIME KORG PLK TGK TB,SBB ARI NI BNYK CERITA MOVIE..hihihihiihihiihhi

Thursday, June 2, 2011

Apit,Din,Rizal...Kemana kau menghilangkan diri

geram sesangat

assalamuailaikum semua...ermm ni ina nak cite pasal pasaraya karnival,,td tgh ari ina kuar pg cr suar tok anak ina,ina pgla tmp ni,pastu ina dtg2 mmg menyakitkan ati btl.dhla masok staf kt situ smu menyombong.pastu xde senyum xde ucap sepatah pekataan selamat dtg dn bila ina masok kt dlm boleh ke diorg wat mcm xnmpk je sibok bekumpul smbil beborak,uh rasa nak je ku hantok kepala budak2 ni.okla diorg wat xth xpe ina cr suar tu sendiri,pnyla lame ina cr xjmp2 jgk..ermmmm ina dh benggang tgk diorg sedap beborak,huuu ina sound korg ni pelanggan masok pon buat xth,yg aku ni drpd td mencari barang yg aku nak xjmp2 korg wat bodoh je,xde pon tny aku ke nak cr ape,,sekrg2nye ko tnyla aku,cr ape kak?. klu ko dh bgth tmp suar yg aku nak cr,xdenye aku nak kacau ko,beborakla smp lemab,ni aku dh 10 kali kulukilir depan ko,ko bt xth je,mcm aku ni xujut.bknnye aku nak ko layan aku mcm aku ni org kaya tp sekrg2nye tnyla aku nak cr ape,pastu dh tujela yg ina sound pastu masing2 wat muka benggang,sorg staf tu je mgn dia dh insaf ngan ape ina sound td dia tros layan ina..dh abis ina cr ape yg ina nak ina pgla bayar,lepas je byr ina ckp terimakasih kt casher tu,dia blh wat xth je..ermmm naik blkla darah ina ni..ina ckpla aku ckp ngan ko temekasih ko blh wat xth je,,ina teros angat barang blaa.haaaaaaa lepas ni jng harapla aku nak pegi kedai ko lagi,servis mcm laknat.xsemesti org yg shoping kt situ org miskinkan,jngla wat org camtu..sangat2 xbaik..org yg shoping kt situ pon ada duit gak,bknnye dtg mintak free kt kedai,jd bila pelanggan dtg servisla dng elok..br ramai lg yg akan dtg kt kedai tu..patotla kedai tu nmpk muram n xramai pelanggan rupenye cam ni cr staf2 kt situ layan pelanggan..
KEPADA TUAN PNY KEDAI KARNIVAL.KO BENTIKAN JELAH STAF2 YG ADA KT AREA SELAYANG NI.DIORG NI HANYA MAKAN GAJI BUTA JE.BODOHHHHHHHHHHH GERAM SESANGAT...

DAN KEPADA YG MEMBACA INA MINTA MAAF KLU ADA PEKATAAN KASAR SEPANJANG PENULISAN INA YE..tq kerana membaca

Wednesday, June 1, 2011

FENING

adoh den dh poning ni ngan kerenah anak2,ermmm bila nak abis cuti sklh ni,dh xblh thn ni..pening..pening..pening.yg bg ina pening bkk anak yg besklh tp yg xbesekolah ni,,ermm ada kakak dia kt umah ni asyikla nak gadoh je,klu kakak dia pg sklh mmg ddk diam jela,yelah xde geng katakan..ni kakak dia dh ada umah mcm2 kerenah yg dibuat,kjnye klu 1 ari tu xmelalak xsah,,ada je dia dengki ngan kakak dia,kakak dia ddk sini menagis,ddk dkt ngan dia menagis,xnak ckp ngan dia menagis,xamikkan ape yg dia suruh menagis,,ishkkkkkkkkkk bnyk lagila nak sbt pon xblh abis...jadi bila dh stat sklh mgkn xde lagila dia nak melalak je,sbb dh xde kawankan..lagi anak ina yg no2 ni skrg btl2 menguji kesabaran..nakalnye yaamat2 sngt..kdg2 tu xleh thn mmg dpt terok2 ina bg....pastu dh kene pukol kejab je dia nagis pastu dia wat perangai blk langsong xserik..pukolla dia bnyk kali ke dia ttp akan bt perangai gak,,ermmm tp nak wat canekan dh ank,terima jela mungin dulu ina kck2 camtula agaknye mak ina jg ina,skrg giliran ina plk rasa ape yg arwah mak ina rasakan..YAHHHHH PADAN MUKA AKU HIHIHHI

Wednesday, May 25, 2011

Apit Ft Appy-Tak ku sangka Tak ku duga

Tuesday, May 24, 2011

nescafe

nescafe..nescafe..nescafe,ari2 ni jela minuman untuk ina mengenyakkan perot jika xth nak mkn ape?smbil bt N3 pon bancoh secawan nescafe,tiap2 ari 3 atau 4 kali ina minom,klu nescafe dh abis kt umah ni,sanggop ina redah pg kedai tok dptkan nescafe,sedap btl nescafe ni..hihihi.dulu masa ada arwah mak kak shila ,mami kata, jarang mami minom nescafe ni,tp semenjak ina pindah kt sini ,lepak ngan mami kak shela, tiap2 ari dtg umah mst dia soh ina bancohkan air nescafe tok dia,dia kata ina buat air sedap,ermmm nak cube rasa nescafe ina x?hihihi mela dtg umah ina ye..hahahaha sekian..

Monday, May 23, 2011

kenangan bersamamu










kenangan bersamamu GENG HOT MAMA BLOGER,ha ni jela gambar2 yg ina dpt amik ari tu,seronok dapat menjumpa ngan kakak ina yg semua spotting2 ni,harap2 1 ari nnt kite akan bertemu lagi ye..walau pon kite br berjmp tp seperti org yg dh bethu2 kenal,mmg best sngt2,smp naik kembong perot ina melantak,semua makanan sedap2,

kak eliya,kak noura,kak farah,kak eja,ibu darwish,kak nenna,kak zetti n kak shila walau pon kak shela sllu ina jmp,ina rasa best dpt jiran yg spoting mcm kak shela,ehhh bukan nak memuji.ini ada keyataan ye kak shela,TQ SEMUA,dan kepada yg xpegi tu,ina pon sayang korg jgk walau pon tidak bersua muka tp ati ttp bersatu...hihihihhi

I LIKE N I LOVE YOU OLL MY SISTER N WISH FOR GENG HOT MAMA TOO...
BYE, TATA, TITI, TUTU....
ASSALAMUAILAIKUM SEMUA

Detik masa terus berlalu tanpa menanti sesiapa dan semakin hari umur kita pun akan meningkat bersama pengedaran masa. Kita semua dilahirkan di dunia ini melalui seorang yang bernama ibu. Begitu besar peranan dan jasa insan yang bernama ibu ini. Oleh itu renungkanlah sejenak apakah yang telah kita lakukan untuk membalas segala budi ibu ini. Sekurang-kurangnya peluk dan ciumlah ibu masing-masing yang dapat berjumpa atau sekurang-kurangnya telefon ibu bagi mereka yang duduk berjauhan,mcm ina dh yatim piatu,tibe2 tersa plk nak tulis ttg ibu ina,rindunye ina kt mak,dh hampir 6thn mak ina pegi meninggalkan kami sekuarga,dulu masa mak ada ina jarang balik kampon tgk mak ngan adik2 yg lain,masa mak sakit pon ina xde dtg jegok mak,masa mak masok hospital pon ina xtgk jgk mak ina,last ina dtg jegok mak masa mak ina nak nazak dh,bila ingat2 blk sampat ati ina wat mak ina camtu,langsong xendahkan dia,terasa diri ni anak yg sngt xbeguna,tp takdir yg menentukan same ada mak ina akan hidop lame kat dunia ni atau tidak,rs menyesal sngt xambil berat langsong ttg mak waktu mak ada,skg bila dh xde terasa sunyi,dn ingin kan dia selalu ada,tp nasi sudah menjadi bubur,xde ape lagi yg blh ina sesali.hanya sentiasa berdoa agar mak ngan abah ditampatkan disyurga dan dikalangan org2 yg beriman..amin alfatiHA:BISMILLAH HIROHMANNIROHIM,ALHAMDULLILAH HI ROBBIL, ALAMIN.AROHMAN NI ROHIM MALIKIYAU MINDIN,IYAKANAK BUDUWAIYAKANAKSTAIN EH DINASIROTOLMUSTAKIN,SIROTOLLAZINAANAMTAALIHIMWAIRINMAKDUBIALAIHIM,WALATDOLIAMINNNNNNNN
AMIN..AMIN..AMIN YAROBBANAALAMIN....

the best nasi lomak

nasi lemak oh nasi lemak..adoh ina klu xde benda nak mkn nasi lemak makcik ni la yg sll ina beli,ermmm nasi lemak dia btl2 sedap,xpenah lagi ina jmp nasi lemak sesedap ini kt malaysia ni,sllu ina mkn nasi lemak kt tmp lain tu biasa2 aje bg ina,tp nasi lemak makcik ni sngt2 sedap,,sekali mkn mst xpuas,ina klu beli mst 2bngks untuk ina sorg je,klu 1 xpuas nak mkn,nak dikatakan tiap2 mlm ina melantak nasi lomak makcik ni..hihihihhi tp suami sll marah jngn makan nasi lemak tiap2 ari,katanye blh memudaratkan kesihatan dan menambahkan kegemokkan,tp nak wat cane kan nasi lemak menambahkan selera mkn ina,nak kata tidak pada nasi lemak makcik ni xblh plk,tiap2 ari teringatkan nasi lemak dia,dlam erti kata(gian)...
sekian..hahahah karangan senteng dn tegantong..

Sunday, May 22, 2011

comel jgk

gambar suami ina masa dia sklh dulu,muke dr kecik hinggala kebesar serupa sahaja,xde perubahan langsong...hahaha kelakar bila tgk gambar somi sendiri waktu kecik dulu..somi ina klu tgk pon dia gelak sendiri katanye gambar dia xcomel..ermmm comel apekan....ceh..ceh..ceh..
klu nak th mana 1 somi ina dlm gmbr ni..yg belah kanan tula suami ina yg tercinta hahahah ..

I LOVE U SO MUCH HONEY....MUAH..MUAH..MUAHHHHHHHHH

xabis2 ngan katon..gerammmmmmmm




adoi tgkla anak ina yg no2 ni langsong xdpt ina nak tgk tb.iskh geram sungguh ati ni nak je potong astro supaya dia xasyik ngan katon dia aje.kang ditukar menagis ,selagi xpasang katon dia selagi tula melalak smp biru muka ,geram btl..nak tgk tb kt dlm xde cite yg best plk.kat astro bnyk cite best2,,mcm mana ni?smp abah dia pon kdg2 nak tgk tb xdpt..tp nak wat canekan nak xnak pasang jela katon tu. klu x nak pasang dngr jela dia melalak...hai astro kenapala ko bt siaran karton 611 kt astro ni.kan dh menyusahkan aku..iskhhhhhh x dpt aku nak tgk siaran lain selain siaran karton ni,,sabor jelahhhhhhhhhhh

buat yg terbaik..

peperiksaan petghan tahon sudah pon bemula ari ni,ermmm anak ina xde wat pesediaan ape2 pon,yg ina plk br teringat semlm yg ari ni yg diorg periksa,jd sempat gakla ina ajar dia sikit2 yg mana ina th.harap2la anak mama dpt menjawap soalan peperiksaan untuk kali ni ye,jng telalu bnyk sngt main,buat mana yg th.yg xth tu cube jgk buat.janji anak mama dh usaha untuk memenohkan jawapan pada kertas soalan tu..wah mcm anak nak amik peperiksaan UPSR jekan,padahal br darjah 1.tp xkisahla buat yg terbaik mama doakan anak mama dpt menjawap semua soalan peperiksaan ari ni dn ari yg seterusnye...sekian

Saturday, May 21, 2011

xpulang2


adoh dimanakah kamu honey?dari pagi cik abg ina kuar pegi menarik,smp skrg xblk2.katanye tadi nak blk mkn tgh ari.ni dh petang pon xmuncul2.ermmmm last tgh ari td je cik abg ina col katanye:
c.abg:dh masak ke nnt saya blk mkn ye?
ina:kol bp nak blk ni kata tadi nak blk awal klu kuar pagi?
c.abg:yela jap blkla sewa teksi ni pon xdpt2 lagi
ina:ermmm blkla mkn dulu nnt malam pon awak nak kuar lagi?
c.abg:yela japgi sy smp..

ermmmm dia pny kata nak blk,smp skrg xmuncul2,bila col xdiangkat. menyesal ina soh dia kuar pagi.klu ina thla dia nak blk lewat xku bg dia kuar,pagi tadi ina ada ckp ngan dia soh kuar pagi sbb bila dia ada ina jd seorg isteri yg sngt2 pemalas,nak masak pon ina malas,bila dia xde semua kj ina blh buat,pasal perangai ina ni bila ada org kat umah,ina sorg je kene buat kj umah sendiri,org tu tido ina jd xde mood nak buat kj,yelakan ina betungkus lumus membersihkan umah,memasak yg dia sedap je relex..tu yg ina soh dia kuar pagi2 sbb ina nak masak ari ni,jd bila dia xde rajinla sikit ina nak wat keje tu.ermmmmmmm bila dh siap semua kj dia xde jd cam sunyi plk.sllunye sabtu ,ahad dia mmg melekat je kat umah,mlm br dia kuar bwk teksi..tp ni dh xblk2 ape kes ye honey?ishkkkk dlm pemikiran ni adakah suamiku(jmp makwe ka?tgh tido kt umah mak dia ka?lepak ngan kawan2 ka?)adohhh pusing2 menunggu suami pulang,xpulang2

Friday, May 20, 2011

sejadah

sejadah oh sejadah amponkanlah aku ye?

ermmm kerana sejadah 1 ina ngan somi betekak.bkk ape ari tu dia dh bwk 1 utk kt tmp kj..ermmm oklakan th dia nak sembahyang xde sejadah.ni dia bwk plk lg 1 katanye nak ltk dlm kete..kt umah ni adalah 4,5 sejadah.tp ina simpan tok tetamu.yg pkinye 2 sahaja,klu dia dh amik 1.utuk dia pki kt umah.abis ina ni nak pakai ape?mmgla ina jarang sembahyang,tp tu dulu sekarang ina dh rajin sembahyang.manala tahukan nak sembahyang same2 kan..ermmm ina ckpla ngan dia xyahla bwk.dia blh sound ina ah ko bknnye pki pon.sejadah ni dh lame aku tgk tesadai kt tempat tuala tu..kan ada lg tu pkila klu nak pki nnt..ermmm teros meleh air mata ni..ina jwpla blk mmgla ko tgk dh lame tesadai kt situ sbb ko xpnh ada kt umah,dn xpenah th yg ada org pki sejadah tu.ehhhh suke ati kola bwk semua brg kt umah ni pegi letak kat luar sane..dia tros blaaaaa..masa tu dia nak pegi sembahyang jumaat...geram btl ngan perangai dia skrg,,menyakitkan ati btl..

Thursday, May 19, 2011

cabaran kurus seblm raya

hahahahah insyaallah ina akan cube kuruskan badan seblm raya,ina tgh celen ngan member ina nak tgk seblm raya nnt sp yg kurus dulu.bdn member ina tu lg gemok sktla dr ina...ermmm dia kt skrg xyah jmp lg..nnt raya kita diel jmp..pastu kite tgk sape kurus,,wahhhhhhhhh xsbr rsnye,tp agak2 korg blh ke ina ni kurus,hahahah sbb ina dh 3thn cuba untuk kuruskan bdan tp xnak gak turun2 tp dia dh mencabar ape salahnye klu ina berusahakan..mana th blh kuruskan..kan..kan?hahahaha

Wif Family Slideshow

Wif Family Slideshow: "TripAdvisor™ TripWow ★ Wif Family Slideshow ★ to Kuala Lumpur and Malaysia. Stunning free travel slideshows on TripAdvisor"

BERIKAN AKU RINDU...wahhhhhhhhh


Andai wajah itu hanya sebuah potret,sudah pasti dia akan mencalar-calarkannya dng mata pisau.
Diamasih terbayang wajah kerakusan lelaki itu ketika meragut kesuciaannya.
Wajah penoh bernafsu dan tidak ada belas kasihan.DIA BENCI....

Dia tidak sanggop melihat fiqri menagis.Tetapi lelaki itu tlh pon menagis didepannye.
Dia ingin mengusap pipi itu.Namundia tidak mampu.Terasa berat untuk melepaskan tangan Fiqri dlm gemggamannyeTiba-tiba Fiqri menyentap kuat.Tangan telepas dari genggaman.

Saya ingin meluahkan jujur pada awak Thania,demi ALLAH saya pernah merindui awak.Namun saya cintakan Faen Thaherah Fiqri

assalamuailaikum kawan2 ina br je abis bc novel ni.kisahnye teamat2la sedih jika kita menhayatinye..diatas ni adalah sedikit cerita drpada novel BERIKAN AKU RINDU.secara jujurnye ina ni bukanla minat membaca atau membeli sesebuah buku..novel ni pon adik ina yg beli..sedikit demi sedikit ina membaca terasa best plk..kerana jln cerita menyentoh ati..ina blh byngkan jika ina ada didlm cerita tersebot..wahhhhhh berangan sudah...tp novel ni mmg best nak dkt 3 blnla ina nak menghabiskan 1 buku ni.1ari 2 atu 3 muke surat je ina bc..akhirnye abis sudah....yahhhhhhhhh berjaya akhirnya..

buah ajaib


adohhhhh pelik2 buah yg ada skrg ni.buah saru di jadikan buah dada..masalahnye nmpk cam buah kelapa je..buah saru tu pon ina xth ape benda.korg th x ape tu buah saru?adakah buah ini satu keajaiban atau rekaan semata2?hemmmmmmmmmm klu th sila tgglkan comen anda ye hahahaha

durian oh durian


hai geng suke durian x?ina hantu giler makan durian ni.dulu kecik2 arwah bapak ina jual durian,ermmm xyah ckpla la tiap2 ari melantak durian.kdg2 tu mak buat tempoyak jual kt kedai,tp skrg xmerasla nak makan durian mcm dulu lgkan sbb arwah pon dh xde xmerasala nak mkn free,skrg kene beli je,nak beli bkn senang,bknnye xde duit tp sbb suami ina xsuke bau n mkn durian kt umah.kdg2 tu ina beli sorok2 tkot nnt dia bising..klu dia dpt th ina makan kan dia xkan dekat ngan ina smp ilang bau durian tu..katanye buah durian ni busuk..ermmm pelik tah ape yg busuknye buah durian ni pon ina th th..sedap ape kan?anak ia yg no 2 tu pon xsuke gak ngan durian,tp anak ina yg petama tu cam inala gile durian...sedap...sedap..sedap sangat2.yummmm.yummmm.

jng dibuang kulitnya

Banyak org yg betny ttg buah-buahan ini.baik mana buah ,kulitnya dibuang atau tidak?
bnyk yg mengatakan bahawa jika buah dikupas kulitnya vitamin yg terkandong dibuah tesebot juga ikot terbuang..dngn itu pakar buah-buahan meyarankan agar tidak membuang kulit2 buah tersebot kerana ia bagos untuk kulit dn jgk kesihatan

tp klu mcm pisang,rambutan durian ke buangla kulitnye.jng plk xbuang.kang tercekik plk,

sakit ati

geram btl ptg td dh bg ina panas.dh ok, mlm ni dia bg ina hangin plk..adoi rs ati nak je ku sepak-terajak dia ni..ku pikirkan mls je nak pkul sbb dh besar,kang ina pkul ktnye ina ni jahatla.cb korg pikir ek dh la ape sj dlm umah ni ina yg bt..dh umah ina mmgla kj smu ina yg buatkan hahahah,mslhnye semua temsk pakai makan minom dia smu ina yg siap n basohkan,pastu bila soh wat kj buat muke mcm taik.bknnye soh bt kj berat2 pon.pastu wat kj smu ala kadar..adoi nak menagis dibtnyelah..nak je ku bg kaki skli kt muke dia..pastu dh kene marah..xsmp 5 minit dtg ddk kt seblh mcm xde ape2 yg belaku je..ermmm ina ingt nakla wat ari kering,tapi xblh,dia dtg seblh dan2 beborak ngan ina.ermmm teros sejuk ati ina,nak majok lame pon xjd.ina ni marah kjp je pastu dh ok..xpandai nak majok n marah org tu lame2,tp yg peliknye ina ni ngan org xpandai n majok lame2,tp ngan somi uh nahuzubillah somi bg sakit ati skt je dh mulala ina nak melenting..tula somi ina sll ckp ina ni xadil dngn dia..ermm kdg2 rs btl gak ape yg dia ckp tukan?ermmmm kepada SUAMI KU YG TECINTA maafkan ku kerana tidak besikap adil dngn mu...I"M VERY2 SORRY HONEY.dn kepada adik ku BELAJARLA UNTUK TIDAK MENJADI PEMALAS....

Ica Gedik Slideshow

Ica Gedik Slideshow: "TripAdvisor™ TripWow ★ Ica Gedik Slideshow ★ to Selangor. Stunning free travel slideshows on TripAdvisor"

Ica Gedik Slideshowklik disini ye-

Sunday, May 15, 2011

surat aleya buat mama n abah

surat dari alaeya untuk mama n abah.ditulis pada ari ahad,a,betarikh 15.5.2001..hahahahabila aleya bg surat ni pada ina n abah dia kami suami isteri pecah perot membaca surat yg dia bt kan untuk kami,pada ms yg sama teharu gak,sbb xpnh2 dia tulis surat mengatakan yg dia sayang kt mama ngan abah dia.haaaaa nak tgk x surat yg anak ina aleya tuliskan untuk ina n somi

ni surat yg aleya bt untuk  ina,dia tulis kat sini MAMA AEYA SAYANG MAMA SANGAT2 SEBAB MAMA BAIK BG ALEYA 4RINGGIT.THANK YOU MAMA.hahaha kelakar btl,yelakan xpenah2 dia bt cam ni kt kami,tibe dia bg surat ni mcm kelakar jela.tp apa pon ina hargai surat yg di bt untuk ina,tp surat ni pon dia bt ada ceritanye?nak th nntla last cerita ni ina bg th ye hahaah



yg ni surat untuk abah dia,kt surat ni dia tulis ABAH ALEYA SAYANG ABAH SANGAT2 SEBABA ABAH BAIK BG ALEYA MAKAN,THANK YOU ABAH
yg ni surat yg last aleya tulis untuk kami THANK YOU ABAH,THANK YOU MAMA..ms ni bc rs tesentoh sngt2 tp xlah melelehkan air mata cm rs teharu je.ha td ina kt nak cite pasal ape cerita ttg surat2 aleya untk ina ngan abah dia kan..cite dia mcm ni pada ari jumaat lepas,aleya nak kesklh mstu ati ina ni tibe2 baik nak bg blanja 4 ringgi .sllunye aleya blanja 2 ringgit je pg sklh.,pasal tula dia tulis surat ni tok ina.yg abah dia plk mmg rajin klu aleya nak mkn ape je walau pon penat mcm mana pon dia akan mskkan dn bg aleya makan,klu cam ina tgu ina rajin brla ko dpt ape ko nak.klu xleh tgu mkn jela ape yg ada tu.jd mgn sbb tu dia tulis surat tok abah dia..lepas je abis bc surat2 aleya, ina ngan abah dia ckpla ngan dia,mama ngan abah dh besarkan aleya dr aleya bby lagi,,knp aleya xtulis TQ MAMA ABAH SBB BESARKAN ALEYA,pastu aleya jawap aleya xpikir pon nak tulis mcm tu ms tu..ha nila sbnrnye cerita disebalik surat aleya buat mama ngan abah..ada lg satu surat, dari aleya untuk adik dia alesya.                                            
    surat ni ina xth bila dia tulis.dn ni br ina bc.surat ni dia tulis untuk adik dia alesya.kt kertas tu dia tulis,WOW ALESYA KAU PERGI BERAMBUS SEKANG,AKU TAKNAK TENGOK MUKA KAU LAGI ..xke kurang asam punya anak,ada kepatot dia tulis surat tok adik dia mcm ni..hem tp xape.apa pon temekasih anak mama sbb bt surat tok mama ngan abah,mama hargai.dn lain kali jngan tulis surat mcm tu kt adik xelok,

                                          

Saturday, May 14, 2011

asyik2 kt mulot je

assalamuailaum semua td tgh ari ina pg umah MIL,smp je sane MIL xde kt umah jd ina lepak la kt umah k.ipar.anak ina yg first ni klu smp umah k.ipar je mst cr anak dia yg same baya ngan anak ina ni,sbb nak ajak main kan.ermmm smp je ina borak2 la ngan k.ipar ina ni yg aleya anak ina yg first ni pg la main ngan anak dia..tgh sedap beborak dngr aleya  menagis,ina pg tengok aleya dh telentang ngan mulot penoh darah.mana xnye ari ujan2 dia pg main kejar2 katanye anak k.ipar ina ni yg bt.katanye swety yg soh aleya lari(nama anak k.ipar ina ni swety)ena ingat mgk darah kt mulot tu pecah bibir atau gigi patah je.ina pon soh aleya komor2 bg hilang darah,ina cek2 rupenye bibir aleya yg kt atas tu dh koyak.


ermmm cian btl anak mama lepas sakit mulot ari tu dh elok .. ,koyak mulot plk..hai lps satu,1 penyakit yg dtg kt aleya ni..bila tny kt swety tu dia kt bkn dia yg bt..ermmm entahla nak slh ngan budak tu pon xleh gak sbb ina xnmpk masa kejadian ni belaku..jd ape pon anak ina bg th psal swety tu bt dia ina hnya blh mendngr je..sbb bdk2 pny ckp ni kdg2 kta sebgi org tua pon xleh caye..takot klu kita pecaya bdk tu plk xbtkan dh sia2 hidop budak tu kene pelempang.xke  cian bdk tu,,lps tuina bwk aleya blk smp umah ina sapu kan je minyak gamat kt mulot dia..xbwk gi klinik pon..sbb koyak dia pon xbsr.....

Wednesday, May 11, 2011

diwaktu subuh



ni nak cite kisah anjing2 dikawasan umah ina ni..anjing2 selepas magrib je dia akan menyalak2 sesame sendiri.mungkin anjing2 ni nak betarong kot vokal sape pling tinggi hahahaha.adoi naik bingit telinga dibtnye..pastu setiap kali bang waktu subuh anjing2 ni akn menyalak sekuat ati dn penah dngr x anjing menagis.ermmm 2,3 ari ni ina selalu dngr ada yg menyalak ada yg menagis,smp nak tekencing ina dibtnye,pangil somi soh temankan pg tandas dia bt xth je..ermmm dah somi xnak teman ina thnla buang air kecil smp matahari dh terbit br ina kencing..uhhhh menakotkan btl anjing2 ni..knp ek?

Wednesday, May 4, 2011

imam muda

adakah anda semuamelihat rancangan imam muda yg tetera diastro oasis?pada setiap ari jumaat 9mlm.pada mlm.pada musim kedua dan episod petama minggu lepas .minggu petama yg pemaparkan kisah pembuangan bayi dan kisah wanita yg melahirkan anak luar nikah dirumah pelindungan kewaja                   
   

        
ini la 10 imam muda yg akan menjadi pebimbing kepada umat2 islam yg akan dtg..sy harap tiada peserta yg akan tersingkir,kerana bg sy semua peserta imam muda adalah bagus.dn kesemua mereka ada kelebihan tesendiri ..walau pon ada di antara mereka mngk lemah sedikit..tp itu blh dipebaikikan..dan merekalah yg akan membimbing umat2 islam kt supaya tidak sesat kejalan syaitan... insyaallah....

dan kepada yg membaca blog sy ni tonton imam muda ye..bg sy ini adalah rancangan islam yg bagos untuk kita yg beragama islam..walau sy tidak berapa bagos ttg islam tp sy ttp mengikuti rancangan ini dr musim petama lagi,kerana ia bnyk beri info2 yg penting.sikit sebanyak kita blh belajar ....huhuhuh

jangan lupe tonton k..pada yg xnak tonton tu xpe,bkn nye sy memaksa cube ingin anda lihat saja... ape yg elok dtgnye daripada allah..dn ape yg xelok dtgnye daripada syaitan                        kapsul:isnin-khamis..
jam:7.55-8.55 dan9.55
          
  sekian assalamualaikum warahmatullahhiwabarokatu...aminnnnnn                           

Wednesday, April 27, 2011

rumahdan hiasan idaman hahahaa(insyaalah klu dptla)

                                                           gambar hiasan
ermmm inila rumah idaman ku..tingin sngt nak umah cam ni.cantik x?bila la rasanye nak dapat umah canikan..erm nak sewa umah cani pon rasanye xmampu lagi kot...mungin klu besabar skit blh dpt kot..insyaalah.
                                                       gambar hiasan
                klu hiasan dalaman nak yg mcm ni simple2 je..xnak telalu beserabut hihihi
                                                               gambar hiasan      
ha...cantik x dapor camni.ina nak macam ni,tapi warna cabinet nak ikot tema warna haisan..wahhhhhh berangan jauh sekali..tp warna merah cani pon ina suke gak..hihihih
xpela berangan dahulu mana th 1 ari nnt dptkan manalah kita th..ina hanya merancang tuhan yg menentukan...

Friday, April 22, 2011

foto2 anaku


NORALEYA ALESYA BINTI SAIFUL BAHARI..
MASA NI BELOM SEBUNLAN LAGI

DAN INI GAMBAR TEBARU..BERUMUR 3THN 3BLN HIHIHII
NI KAKAK KEPADA ALESYA
NORALEYA BINTI SAIFUL BAHARI
GAMBAR UMUR DIA 3THN..NAK LTK GMBR MASA KECIK XDELA PLK..YG ADA GMBR NI JE...
NI GAMBAR TEBARU..
BEUMUR 7THN....

marimar


 cerita kesukaan ku..inila cerita yg tiap2 ari kecuali aru jumaat,sabtu dan ahad.cerita ni bermula dngn pecintaan,petghnye ditinggalkan dan pada akhirnye kembali besama semula..wahhh best sngt cite ni..klu 1 ari miss xsenang ddk dibtnye hihihi..satu2nye cerita yg paling best bg saya...rugi tau klu xtgk..tp seigat ina ada gak kawan2 kat GHM ni yang tgk cite MARIMAR nikan..ape pendapat korg ttg cite ni....
wah pasangan secocokkan...ermmm hensom btl sergio ni..rs luluh ati ni bila melihatnye hahaha
  
MARIMAR BESAMA ANJINGNYE FOLGOSO...
CANTIKKAN MUKA MARIMAR MASA NI,NAMPAK MCM POMPUAN YG AYU JE
HENSOM X HUHUHUH
ADOHHHH........
tontonla cerita ni ye kawn2 hihihihi ina mmg minat sngt ngan mereka be2 ni...

Thursday, April 21, 2011

ape yg special ngan justin bieber

ha cite pasal justin bieber...knp kebanyakkan remaja minat sngt kat dia ni.?hemmm mmgla hensom ..tp xth knp ina langsong xminat kat dia..lagu dia ina minatla..yg peliknye budak2 kecik pon minat kat dia..knp ek blh korg comen skt ape yg istimewa sngt ttg justin bieber ni huhuhu

tingin ke genting lagi...

wahhhh cantik pemandangan kat genting ni kan..ari tu dh pegi..tp xdpt main pemainan kt luar sbb ms tu kt genting 2 ari ujan xbenti2..ermmm nnt bila suami ada bajet lbh nak ajk pegi sane lagila..nak repet blk ape yg xdpt main tu..

yg ni gmbr ms bln 1..suami dpt tiket pecume main pemainan kt situ,pecume hotel.,naik kabel pon pecumedan tiket bas pg blk pon pecume..penghargaan dr bos sbb xpnh lewat,xpenah cuti dn rajin bekerja..nila kenangan petama kami sekeluarga..yg paling seronok sekali bila tgk anak2 seronok ,,,
smp je kt atas ndh kol9pagi. nila tmp petama yg kami tuju..sbb pening naik kabel td pon xabis lg...smp je kt otel ina ngan anak2 tido jap,kol 12 kami trun blk..sbb anak2 xsbr nak main pemainan kt situ..
rock....
main pny main smpla ke mlm ,ms ni dh ko 10 mlm dh  sejuk gile tgkla aleya ngan alesya nak post pon kaku hihih.ina xdpt main pemainan kt situ sbb kt belah dlm xbnyk pemainan org dewasa..jd hanya melayan anak2 je.ms ni somi ina tgh sedap tido kt otel tu....2ari 1 mlm kami kt sini rs xpuas ati sngt2..asib baikla ada org sposer klu x ermm rugi je dtg..suami kata nnt nak bwk kami lg pegi sini..bl tu xthla..yg pasti ina akan tuntut janji dia nak bwk kami ke sini lagi..bnyk gmr lagi yg ina nak pampangkan..tp nnt xcantik plk bny2 kat dlm blog ni,ha tp klu korg nak tgk poto2 ni lbh bnyk lg..tgkla kt fb ina k..ha smbg blk huhuhu..keesokan arinye kol 12 dh kene chekout kuar..kul 9 ina dh bngn siapkan anak2..dh kuar dr hotel dapat gak ina shoping skt2.dlm kol 2 kami pon menaiki kabel..dn smp dibwk amik tiket bas teros pulang kerumah..hemmm...ha tujela yg ina nak cite..yg pasti xsbr nak pgi genting lg..ermm rasa2nye bilakan hubby nak bwk kami lg..cepat atau lambat kenela ina tggukann...hihihi.ok cerita ina pon dah abis